Wednesday, August 5, 2015

Jom main batu seremban

Kisahnya kak nana balik sekolah minta mama jahitkan batu seremban. Mentang-mentanglah dia tau mama ada kain perca banyakkan.

Layankan kuga lah permintaan kakak. Ialah supaya kakak tau juga main batu seremban mcm zaman  mama sekolah2 dulu.

Muka-mula lupa juga ada berapa  biji. Setelah dirisik2 kena ada dalan gandaan ganjil. Inilah hasilnya. Satu  set untuk kakak. Satu  set untuk hariz. Mama jahitkan sekali uncang khas utk simpan batu seremban ni.

Enjoy... jangan dok main masa kelas dah lah... memang nak kena rotan.

Tuesday, June 23, 2015

Tutorial rosette

Tutorial rosette... jahit guna benang sama warna ye
1. Ukutan 20 x 6 inci. Dull satin
2. Jahit  bhgn dlm
3. Terbalikkan. Jangan irin
4. Lipat swgitiga hujungnya
5. Lipat gulung hujung
6. Lipat je dalam dan keluar
7. Sambil lipat sambil jahit kemaskan kat bawhnya
8. Dah siap. Tujuan tak iron supaya nampak kesan mcm kelopak bunga.
#sayajahit  #tutorialtinihani

Tuesday, May 26, 2015

Update gambar gaun princess

Sedihnya tak sempat update blog.
Mai la cuci cuci mata hasil gaun kanak-kanak  berlapis lapis macam princess.
Mama yg tempah  ni minta saya sendiri pi beli kain n kain net tu. Maka inilah hasilnya. Hampir sama tapi berbeza. Gaun kanak-kanak  2 tahun. Yeayyy