Isnin, 16 November 2009

Bila kenangan lalu menjelma

Mcm biasa la sekarang ni kalau tak terlibat dalam aktiviti FB rasanya tak sahkan (tapi tuan besar kat rumah tu tiada akaun FB pon.. haha sian) bila sorang dah dijejak kasih mulalah yang lain-lain muncul. Ini merupakan lencana sekolah rendah saya. Kembali pada tahun 90an. Lama kami tidak bersua muka dan ada yang terputus hubungan bila habis PMR. Sebab bila habis UPSR, kebanyakkan ke sekolah menengah yang sama, cuma lepas PMR sudah beralih ke aliran yang berlainan. Bila dah bersua mula la keluar nama-nama yang sudah mula luput dari ingatan. Yang pasti cerita lucu akan keluar. Mulalah ketawa kecil keluar bila teringat kenangan dulu. Main galah panjang la, main rounball la.. nama cikgu2 pon keluar. Dalam seronok bertemu ada juga yang sudah mengadap illahi, lebih awal dari yang lain. Mungkin sudah takdirnya. Yang berjaya meneruskan kehidupan pelbagai cerita sudah dilakar dan ditempuhi.. ada yang berkeluarga ada yang masih membujang dengan karier masing-masing. Saya seronok bertemu mereka kembali.. moga hubungan baik yang terjalin dahulu dapat diteruskan.

Hujung minggu lepas sempat saya bertemu kembali rakan baik walaupun baru dijumpa di FB hari sebelumnya. Dia sudah berkeluarga, isterinya pon rakan sekolah kami. Nampak sangat cinta monyet boleh kekal ya.. hehehe anaknya pon sepasang macam kami. Seronok berbual dari tgh hari sampai tak sedar dah nak masuk asar. Tu lah bila nak di kisahkan balik kisah yang lama pasti memerlukan masa yang panjang. Eii seronokkan bila dapat jumpa semua. Ada sesiapa lagi sama sekolah dengan saya?....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan