Isnin, 25 Januari 2010

Pembantu khas

Ada orang tanya saya... kakak dan adik tak kacau ke saya menjahit ni. Hahahha tak payah nak cerita la. Adik mungkin boleh dimaafkan sikit tahap gangguan dia. Tapi kakak, pantang saya masuk dalam bilik jahit, dia pasti ikut dari belakang. Tengok la, saya susun butang dia pon nak susun sekali.
" Kakak nak tolong mama, kakak nak tolong mama. Masuk dalam sini eh ma? Ni warna apa ma? Oren eh? Macam mana nak kira ni ma.. 1.2..4... ahh" kalau tak sabar memang ada yang kena. Tapi kadang seronok juga, waktu ni la dia nak tanya macam-macam, sambil tu boleh la ajr dia apa yang patut, ajar mengira la.. warna la.. yang pasti bukan ajar bahagian-bahagian mesin jahit. Kakak.. kakak... boleh bikin mama pening kepala tau.


6 ulasan:

  1. uikss, akak pulak. arggh, x paham, yg entry sebelum ni sapa. bukan dedua boys ker

    BalasPadam
  2. hahaha matjoe.. yg tadi tu nama anak orang lain ler.. saya buatkan utk mereka.. anak saya sepasang.. girl n boy.. kakak n adik.. ekkeke kompius ehh

    BalasPadam
  3. sebijik cam Hanan, tapi Hanan tolong jugak..tolong sepah hehehe

    BalasPadam
  4. anak pompuan mmg suka nolong ibunya...anak sy pun sama...bukan main lagi sibuk nolong bila wat keje....yg byknya nolong sepahkan brg...

    BalasPadam
  5. yeaa sama aje bdk2 ni tolong.. tolong.. tolong nyepah... geram okeh.. tp bila cerita dgn mak saya. dia kata alah sama aje ngan ko dulu, suka tolong mak jahit.. tolong nyepah hahahah

    BalasPadam
  6. dats y i'm giving up... tak boleh bukak kotak jahit, ramai2 serbu...

    BalasPadam