Rabu, 10 Mac 2010

Macam-macam jenis pin/jarum

ok.. ada yang nak tengok rupa jarum/pin patchwork ni kan. Tu dia.. yang berbunga merah dan pink tu. Nampak tak, bunga tu nipis sangat. Jarum dia pon lebih halus dan panjang. Apa kelebihan dia kalau lebih panjang dan halus? Ouhh.. siapa yang rajin buat patchwork mesti tahukan. Bagus sebab bila dah dipinkan ke kain, ia boleh pin kain dlm kuantiti lebih banyak (tebal). Jarum yang nipis tu, kalau tengah jahit dimesin, tak perlu tanggalkan sewaktu lalu bawah jarum mesin. (faham ke saya terangkan ni.. hahahha)

Kepala dia macam-macam bentuk sebenarnya. Ada yan nipis, ada yang bulat juga. Tapi panjang dia memang lebih kurang sama. Nampak kan perbezaan dengan jarum-jarum yang lain. :) Harga dia pon agak mahal berbanding jarum lain. Kena jaga baik-baik la eh. :)


Ouh ni la dia tali beg yang saya kata gedix tu. Hahhaha tak sabar nak jahitkan bersama-sama dengan fabrik saya yang gedix hari tu. :)

4 ulasan:

  1. oo...gitu ghupenye..senangla kan, xyah cabut mase lalu bwh jarum mesin..bape regenye tini?

    BalasPadam
  2. tini, sy kenan tali beg tu, buleh tolong beli tak..hehehe

    BalasPadam