Khamis, 8 April 2010

Beg alat jahitan yang sentiasa ada disisiku

Tu la kan, kalau dah hobinya menjahit mesti ada ada beg kecil yang saya bawa ke mana-mana aje. Kadang tak buka pon beg kecil ini tetapi sebab nak puaskan hati kononnya kalau ada masa lapang saya nak menjahit. Heheh. Beg ni tak la besar mana, saya suka beli yang lutsinar ni sebabnya nampak semua barang yang ada didalamnya. Selalunya saya akan bawa kain-kain felt yang kecil. Atau pon projek-projek yang perlu diselesaikan.


Alatan jahitan yanng wajib ada dalam beg ini adalah:
  • gunting emas yang tajam --> wajib tajam sebelum mood hilang
  • penetas jahitan
  • needle threader --> amat penting untuk orang rabun kronik
  • jarum no. 10 --> wajib kalau nak jahitan felt kemas
  • benang warna kuning lembut --> saya jahit felt memang guna warna ni.

Ada ke sesiapa dah wajib bawa bawa beg alat jahitan kemana-mana macam saya ni? heheh :P

5 ulasan:

  1. Hehe rupanya Tini pun bwk gak ek barang2 jahit. Maz mmg bwk ke sana ke mari jugak. Macam yg Tini kata saja utk puaskan hati.

    BalasPadam
  2. ada bawak juga.. dlm beg kecil.. usung le umah-opis-umah.. tp slalu nye tak buat ape2.. hahaha..


    p/s: bekal, konon2 kalu pree during lunch hour bleh buat.. tp slalu nye layan movie jer >:)

    BalasPadam
  3. salam kak..tinie pun slalu bawak dalam keta..so mmg pegi balik office akan something about felt.sambil layan hubby borak kat sebelah.rezeki satu office kan, so ada orang bawak keta..ehehe

    BalasPadam
  4. Maz.. tu la kononnya ada aje masa nak buat.. tapi.. heheheh

    misa.. ekeke sama la kita.. takpon layan tido

    tinie.. wah ni lagi rajin memang betul buat

    BalasPadam
  5. eh eh.. baru perasan..
    tiny tini n gan tini hani.. dekat2 nama.. :D

    BalasPadam