Khamis, 27 Mei 2010

Pesanan buat kakak

Hari ini kakak akan mengikuti lawatan ke muzium hidupan liar. Masih dalam kawasan yang sama pon. Tak jauh dari rumah dan sekolah. Dah beberapa hari saya berpesan kepada kakak.
- jangan lari-lari
- pimpim tgn dengan kawan
- jgn ikut orang tak kenal
- apa-apa bgtahu cikgu
- dalam bas duduk baik baik
- bla bla bla...

Sekarang saya dah tahu kenapa emak saya dulu suka pesan macam macam.. Ulang benda yang sama.. Ini namanya pusingan kehidupan. Mama bukan bertujuan nak membebel ya kakak tapi mama sayang kat kakak dan tak mahu apa2 yang tak elok jadi. Pi lawtan baik baik tau

3 ulasan:

  1. Bila dah ada anak² baru kita faham apa yang mak ayah kita buat dulu kan.. hehe.. same goes here.. dengan 2 hero kat umah tuh... rasa kagum sangat dengan mak abah yang boleh besarkan kami berlapan.. hehe.. :)

    BalasPadam
  2. waaa
    mcm cute je pesan mcm tuh
    ehe
    cute..cute~
    ;)

    BalasPadam
  3. sama la tini dengan saya pun....mesti pesan cenggitu pada kakak....lagi la dia x penah kuar dgn orang lain melainkan saya dan family....minggu depan tadika kakak nak pergi lawatan ke kilang coklat di Sri Kembangan....last year g zoo..

    BalasPadam