Isnin, 17 Oktober 2011

Bantal dora utk kakak nana


Dah lama saya beli kain panel dora ni. Saya beli online aje, seller dari Malaysia pon je.. lupa pula dari siapa sebab lama benar belinya. Bila nampak aje gambar Dora terus beli, sebab tau kan nana suka koleksi Dora ni. Tapi bila dapat mama yang terlebih rajin tu yang kain panel ni tersimpan lama. Bila mood menjahit datang baru la nak hegeh hegeh buat. Senang aje kan kain panel ni, ikut aje garisan yang ada pastu jahit. Selesai kerja



hasil setelah di potong dan dijahit ikut garisan yang sedia ada. Saya buat satu bantal yang bentuk Dora dan satu lagi bantal peluk panjang. Saya guna satu aje Dora besar tu kalau ikutkan bleh buat depan belakang gambar sama kan...  Kat bawah ada gambar kain belakang Dora tu.



puas gak la sumbat dengan filler nak bagi gebu Dora ni, supaya sedap di peluk kakak :_



ini kain untuk bahagian belakang Dora. Saya gunakan kain bercorak cupcake, nanti gambar dora besar (yang kat kain panel) tu boleh buat lagi satu patung dora kan.



kakak nana la paling gembira bila dah siap. sedap digomol



eh.. adik pon nak tumpang sibuk. dia pon nak tumpang peluk Dora



takpe lahhh share kan.. janji korang jangan gaduh :)

15 ulasan:

  1. wah...idea yg bernas...keep it up kak tini.......

    BalasPadam
  2. tetiba teringatkan kain panel sponge bob...dh hampir setahun beli...huhu

    masih lum buat2 lg ni.

    BalasPadam
  3. cantiknya tini! i adore these bantals...dora tu comel kann ;)

    BalasPadam
  4. tini,
    anak sy yang paling kecik pun peminat dora, rambut pun dah mcm dora...skrang nie tengah dok kumpul apa je dari dora...bestlah kain tu...tak pernah pulak jumpe....

    BalasPadam
  5. alahai Kakak ... dapat bantal Dora sure tidur malam best nih ........

    :-)

    BalasPadam
  6. alahai...so cute la kakak posing ngan dora..suka la tu :D

    BalasPadam
  7. dekat mane nk beli kain panel tu ya..tq

    BalasPadam
  8. @rina, sorry la mmg tak ingat.. beli online.. lama dah belinya.. siapa yg jual pon dah lupa

    BalasPadam
  9. @nureen, memang suka pon ehhe

    BalasPadam
  10. @marie, ha ah pastu tema pink kan

    BalasPadam
  11. @Mama Zara, hahah cepat la buat.. ekekek nnt anak plak da besar

    BalasPadam
  12. @aida, tu la time nampak aje kain tu terus beli dar seller dia ahahah sbb tak pernah jumpa kan

    BalasPadam
  13. ok..mane tau klu terjumpa bgtau k.. :)

    BalasPadam
  14. Kak tini,,,klau bile2 teringat bli kain tu kt mne tolong bgtau ye..hehe..minat sgt2...

    BalasPadam