Ada cara mudah rupanya nak jahit kaki seluar

Kesian kan dekat saya. Guna mesin jahit dah lama. 2 tahun? Tapi boleh la selama ini tidak menyedari bahawa ada cara mudah nak jahit kaki seluar atau tangan. Susah sebab diameter diakan kecik aje hujung kaki seluar ni kan…

Ini la cara saya selama ini. Duk letak la kain tu macam tu.. Kena jahit berhenti-berhenti. Lupa bahawa kotak kat bawah tu ada kegunaan lain bila di cabut (selain nak tukar benang dalam sekoci.. heheh)

Macam mana boleh sedar mesin jahit tu boleh di pelbagai gayakan? Sedar bila guna serger nak jahit tepi kaki seluar jeans. Muahahah Kat mesin ni pandai lak buat gini. Saya tanggalkan bahagian yang tengah tu supaya mudah kaki seluar tu ikut bentuk.

Jadilah macam ni serger tu. Kemas dan cepat aje siap jahitnya. Hahha lambatnya baru sedar.

Lepas dah sedar tu. Saya buat la kat mesin epal saya (bukan cik epal ye..) Ni rupa asal mesin ni sebelum dicabut kotak kelabu ni (yg selalunya dicabut untuk pasang sekoci aje)

Bila dah cabut jadi lah gini. So boleh la masukkan kaki seluar / hujung tangan baju kat bahagian tu. Kalau seluar budak tak muat la.. ahaks.. Akhirnya, saya jumpa juga cara mudah nak menjahit. Takpelah, biar lambat asalkan jumpa. Kesian kesian… :P

10 comments to Ada cara mudah rupanya nak jahit kaki seluar

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge